Week 8

6 november 2022 - Kaapstad, Zuid-Afrika

Deze week niet een heel lange blog, omdat ik een paar dagen niet helemaal fit was en dus ook minder heb gedaan. Maandag ben ik naar het project geweest, maar al toen merkte ik dat het iets teveel energie kostte. Ik zou die dag mijn letter of reference krijgen, maar hij was nog niet klaar, dus ik moest nog even wachten. De week ervoor had ik een toets van 9 bladzijde gemaakt in een ander template, omdat mijn leerkracht die andere niet goed en overzichtelijk vond. Mijn missie was het om deze week te printen, je zou zeggen zo gedaan, maar de printer in het computerlab deed het niet, dus moest ik via een hele omweg het document printen in een kantoortje. Uiteindelijk was het gelukt en was mijn leerkracht superblij en zei ze wel meerdere keren dankjewel. Op de terugweg naar huis heb ik een primeurtje gehad met de Uber: er werd getankt. Ik zag hem naar het tankstation rijden en dacht: “oh dat gaat nog even duren.” maar de chauffeurs bleef zitten en werd er keurig voor hem getankt en was het zo gepiept. ‘s Avonds zijn we weer (na twee weken) naar Trenchtown geweest. Het was weer erg druk, dus het wachten op de pizza duurde erg lang. Het duurde erg lang voordat ze met de eerste slices kwamen, maar uiteindelijk heb ik Trenchtown goed gevuld verlaten. Dinsdag ben ik niet naar het project gegaan. Het was super mooi weer, dus ‘s middags zijn we naar het strand geweest. Een aantal waarmee ik normaal de tafelberg doe, deed dat deze week op dinsdag, omdat dit het beste uitkwam. Dit leek mij niet zo’n goed idee met mijn keel en de wind, dus deze week maar even overgeslagen. Volgende week weer een kans :). Woensdag zouden we Newlands forest hiking trail doen waarbij we eindigen in Kirstenbosch, maar de dag zelf vertelde Noël dat het zou gaan regenen en maar goed ook, want later was het erg nat en heeft het zelfs even geonweerd. We zijn naar een museum geweest in district six waar de apartheid werd weergegeven. Indrukwekkend om te zien, vooral omdat het helemaal nog niet zo lang geleden was. De gekleurde mensen uit district six werden daar weggehaald, zodat de blanke mensen er konden wonen. Het was zelfs niet eens toegestaan om samen te eten, te dansen enz. Echt bizar om te zien en te lezen dat er zoveel mensonterende dingen gebeurden alleen vanwege de huiskleur. Het museum was niet heel groot, dus na een uurtje waren we klaar en zijn we naar Mojo’s Market geweest, dit is indoor. Ik heb daar een chicken burrito gegeten en als toetje frozen yoghurt met smarties en fudge :). Ik merkte toch wel dat ik nog steeds niet fit was, dus ik heb de rest van de dag gechilld en donderdag heb ik de hele dag rust genomen. Vrijdag wilde ik sowieso naar het project, omdat het mijn laatste dag was. Maandag start ik namelijk voor mijn laatste 4 weken bij childcare. ‘s Ochtends hebben de kinderen gewerkt en na de pauze hebben we hard aan de kabouterdans geoefend, wat ze erg goed deden. Voor mijn leekracht heb ik nog een video opgenomen, zodat ze het lied nog voor de volgende weken kan oefenen als ik er niet ben. Het was lekker weer dus aan het einde van de ochtend hebben we buiten gezeten en hebben de kinderen tekeningen voor mij gemaakt, omdat het de laatste dag was. Na cupcakes uitgedeeld te hebben en veel knuffels heb ik ze verlaten. Beneden bij de secretary heb ik mijn referentiebrief gehaald en heb ik ook van haar en de directrice afscheid genomen. Om 2 uur stond er een winetasting op de planning. We waren met 19. Sommigen hadden het al eerder gedaan, maar vonden het zo leuk en lekker (en dan vooral de foodplates) dat ze nog een keer mee wilden. We kregen 5 verschillende wijnen, twee witte, een rose en twee rode. We hebben het heel gezellig gehad en ook nog genoten van de mooie omgeving. De proeverij was in zo’n typisch landelijk gebied.

Volgende week hopelijk helemaal beter en dan wat meer om over te schrijven :)

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Talita:
    6 november 2022
    Ja, ook ver van huis kun je even wat onder de leden hebben. Gelukkig niet heel erg als ik het zo lees. Af en toe rustig aan is ook belangrijk. Maar toch weer mooie en leuke ervaringen gehad als ik het zo lees. Je haalt echt alles eruit. Heel gaaf!
  2. Jan van der Worp - de oudere ;-):
    7 november 2022
    Nou Laura toch, goed blijven eten en drinken. Als je dit leest ben je weer beter denk ik :-)
  3. Opa en oma Koorn:
    12 november 2022
    Jammer dat je ziek bent (geweest). Lastig voor je. Vooral als je nog een studieproject moet doen. Toch heb je ook nog wat dingen kunnen ondernemen lees ik in je blog.
    We hopen dat je, je snel weer fit voelt. Het kabouter lied zal wel goed aangeslagen zijn. Toppertje ! Doet me denken aan kabouter Plop 😅. Sterkte met je laatste vier weken childcare !
    En....... Goed eten doet wonderen, dat lees ik in je blog. 🤪
    Denk goed om jezelf maar ook om je naaste , blank of bruin.
    De Here heeft de mens geschapen naar Zijn beeld.
    Wij denken aan je ( en aan Bouke) 🙏😘😘