Daar gaan we 🇿🇦💪🏻

10 september 2022 - Schiphol, Nederland

Vandaag gaat het gebeuren, 3 maanden weg van huis. “Vind je het spannend?” is denk ik de meest gestelde vraag aan mij dat ik vertelde over mijn avontuur naar Zuid-Afrika. Tuurlijk is het spannend, maar echte spanning of zenuwen had ik niet. Ik moet eerlijk bekennen dat dit vanochtend wel zo was. Om half 6 de wekker, om zeker te weten op tijd op Schiphol te zijn. Bouke die zo lief was om mij weg te brengen en dus ook vrijwillig zo vroeg uit zijn bed is gegaan (en dat op een zaterdag ;)) Op Schiphol aangekomen meteen de baggage ingecheckt wat met een kwartiertje gebeurd was. Daarna nog ontbeten, want om 6 uur was het nog te vroeg om iets naar binnen te krijgen. Ik had geen idee hoe lang de rij voor de beveiliging was, dus kiezen voor zekerheid en dan zo snel mogelijk in de rij gaan staan. Afscheid genomen, waarbij ik geen traantje heb gelaten, maar hier wel erg mijn best voor heb moeten doen, want elkaar voor 3 maanden niet zien is erg lang. Ook een veelgestelde vraag: “3 maanden zonder je vriend, zie je dat zitten?” Tsja, we gaan het gewoon doen en het komt heus wel goed. We kunnen veel contact houden, want er is WiFi in het hostel. Ik sluit op Schiphol aan bij de lange rij voor naar de Gate. Ik sta er nog geen 3 minuten of er komt een man naar me toe “follow me, follow me”. Hij spreekt nog een boel andere mensen aan en neemt ons mee de andere kant op, waar we met een omweg bij de automatische paspoortcontrole komen voor de goede Gate. Eenmaal door de controle kan ik gaan wachten bij de Gate. Dit was om 8:57, vroeg zat dus. Om 10:50 gaat de vlucht en 10:09 kunnen we boarden. We hadden dus makkelijk nog een bakkie kunnen doen, maar dat weet je van tevoren nooit. Gelukkig geen gekkigheid met rijen die helemaal buiten staan, ook al stond er wel: we verwachten een drukke dag. Nu even relaxen en wachten, zonder stress gelukkig. Volgende update volgt vanuit Zuid-Afrika als ik de tijd vind om weer te schrijven :)

1. Ferry:
    10 september 2022
    Heel veel plezier daar Laura.
  2. Laura:
  5. Zoë:
    Veel plezier lieve Lau ❤️
  6. Corryanne:
    10 september 2022
    Goede reis en een goede tijd in Zuid-Afrika🙏
  7. Fenny Pama-Leegstra:
    10 september 2022
    Heel veel succes en plezier daar. Top dat je dat doet!
  8. Simon Koorn:
    10 september 2022
    Fijne tijd en goede reis!
  9. Tonnie van der Worp:
    10 september 2022
    Wij wensen jou een goede reis een fijne tijd daar en een behouden terugkomst.
    Oom Tonnie en tante Anneke , Harderwijk
  10. Talita:
    10 september 2022
    Super tof dat je avontuur begonnen is en heel gaaf dat we het zo mogen volgen. Ga enorm genieten!
  11. Esmee:
    Heeel veel plezier♥️
  12. Lean:
    Have fun lau♥️♥️
  13. Opa en oma Koorn:
    10 september 2022
    Een heel goede tijd en Gods zegen
  14. Sophie:
    11 september 2022
    Heel tof, veel succes en plezier!!
  15. Mara:
    11 september 2022
    Veel plezier en veel succes💪🏼❤️